Рекомендації при несвоєчасній подачі ЄСВ


Всі наші клієнти при подачі звітності ЄСВ в періоді за червень зіткнулися з тим, що квитанції №2 на подані звіти дуже довго не приходили. Надходження квитанцій №2 почалося з 18.07.2016 р., масово квитанції приходили 20.07.2016 р., а багатьом продовжують надходити після 20.07.2016 р.

Ситуація пов'язана з тим, що були затверджені нові форми бланків ЄСВ (згідно зі стандартами наказу № 729), а також змінено механізм обробки квитанції №2. Раніше квитанцію №2 формував ПФУ, далі квитанція оброблялася Єдиним вікном і передавалася страхувальнику. У звітному періоді за червень, механізм документообігу по ЄСВ змінився:

Звіт з ЄСВ від страхувальника перевіряється Єдиним вікном.

Звіт перевіряє система ДФСУ.

Звіт з ЄСВ передається в ПФУ, де відбувається остаточна перевірка.

ПФУ формує квитанцію №2 і передає в систему ДФСУ.

Квитанцію №2 обробляє система ДФСУ (податковий блок) і формує свою узагальнену квитанцію №2.

Єдине вікно передає квитанцію №2 страхувальнику.

Новий механізм документообігу по ЄСВ не був налагоджений, що і викликало затримки з обробкою звітів і відправкою квитанцій контролюючими органами.

Також необхідно відзначити, що введення ПФУ нових контролів відбувалося в процесі подачі звітності страхувальниками. Тобто на етапі обробки звітів, для завантаження даних в реєстр страхувальників, могли бути введені нові контролі, які ще не встигли реалізувати розробники програм для подачі звітності.

У той же час, ПФУ та ДФСУ на офіційних ресурсах не надавали ніяких роз'яснень для страхувальників. Не було інформації, в чому причини затримки надходження квитанцій №2, подавати страхувальникам звіти повторно чи ні, роз'яснення самого механізму документообігу по ЄСВ.

В результаті таких нескоординованих дій велика кількість страхувальників отримали квитанцію №2 пізно. Варто також відзначити, що інформативність самої квитанції дуже низька - приходили тільки коди помилок без роз'яснення, що не несе необхідної для страхувальника інформації: які помилки були допущені та що потрібно виправити в звіті.

Таким чином, страхувальник мало того, що отримав квитанцію №2 дуже пізно, він ще не розуміє, що потрібно виправляти.

Беручи до уваги всі ті проблеми, з якими зіткнулися страхувальники, та при нарахуванні штрафних санкцій за несвоєчасну подачу звітності ЄСВ, вважаємо за можливе рекомендувати писати скаргу на ДФСУ з оскарженням нарахування штрафних санкцій (шаблон скарги). До скарги необхідно докладати квитанції №1 та №2, отримані на звітність з ЄСВ.


Предыдущая новость
Следующая новость

Комментарии 0


Добавить комментарий

Войти через —